Co jeść na śniadanie ?

 

Śniadanie do podstawa! Po nocnej przerwie, która dla organizmu oznacza czas wypoczynku i regeneracji, śniadanie dostarcza nowej porcji energii i składników odżywczych. Po przebudzeniu poziom glukozy w organizmie jest bardzo niski i jak najszybciej należy go podwyższyć, zjadając pełnowartościowe i pożywne śniadanie. Rano organizm wydziela większą ilość soków trawiennych. Jeśli więc nie zjemy śniadania, to przyczynimy się do zniszczeń we własnym żołądku. Skutkiem tego mogą być stany zapalne, uszkodzenie błony śluzowej żołądka i wrzody. Wiele odchudzających się osób wierzy, że jeśli nie zje śniadania, schudnie. Tymczasem nie ma nic bardziej mylnego. Deficyt energetyczny organizm nadrobi bowiem albo w trakcie obiadu, albo kolacji. Często też, żeby „zabić głód”, sięgamy po niezdrowe przekąski. A efekty – zamiast chudnąć – tyjemy! Jedzenie pożywnych śniadań pozytywnie wpływa na pracę mózgu, koncentrację i pamięć. Spożywając pierwszy posiłek do około godziny po przebudzeniu, przyspieszamy przemianę materii i napędzamy swój metabolizm, co sprzyja utrzymaniu idealnej masy ciała.

 

Najlepiej na śniadanie spożywać produkty bogate w białko, gdyż dłużej czujemy się syci oraz następuje przyspieszenie o 25 proc. podstawowej przemiany materii.

 

Ważne są również warzywa oraz owoce, będącego źródłem błonnika, regulującego pracę jelit oraz zwiększającego uczucie sytości. Ponadto warzywa i owoce są bogate w witaminy i sole mineralne zapewniające prawidłowe funkcjonowanie organizmu.

 

 

Propozycje zdrowych śniadań:

  • muesli z owocami (truskawki, jagody, maliny) oraz jogurtem naturalnym, sok pomarańczowy - takie śniadanie jest szczególnie zalecane osobom cierpiącym na zaparcia, gdyż zawiera mnóstwo błonnika regulującego pracę jelit
  • zielony twarożek (szczypiorek, natka pietruszki, rzeżucha), bułka grahamka, herbata - takie śniadanie zalecane dla kobiet planujących ciążę oraz w ciąży, gdyż zielone warzywa są bogate w kwas foliowy oraz witaminę E, które zapobiegają wadom cewy nerwowej
  • jajko na miękko z sałatką warzywną (pomidor, ogórek, sałata, szczypiorek, natka pietruszki), kawa zbożowa z mlekiem 2 proc. - takie śniadanie jest bogate w pełnowartościowe białko i dlatego jest polecane sportowcom i osobom pragnącym zwiększyć masę mięśniową
  • jajecznica z pomidorami lub pieczarkami, bułka grahamka, herbata,
  • kasza manna na mleku 2 proc. z owocami jagodowymi (jagody, poziomki, maliny) dodaje energii na cały dzień, ponadto zawiera duże ilości substancji o działaniu antyoksydacyjnym i zwalczającym wolne rodniki

 

 

 



Imię / nick
Treść komentarza

trener osobisty personalny

 

ZADZWOŃ DO MNIE I UMÓW SIĘ

NA BEZPŁATNĄ KONSULTACJE

602-641-351